Η ΑΒ Βασιλόπουλος σηκώνει το γάντι- Καμπάνια... πολέμου

«Πόλεμος» στις τιμές των ραφιών των σούπερ μάρκετ έχει ήδη ξεσπάσει με τα μεγάλα ονόματα του κλάδου να συναγωνίζονται σκληρά για τα μερίδια πελατών που θα αποσπάσουν σε μια αγορά που έχουν απομείνει όλο και λιγότεροι παίκτες.

Η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, που είναι μέλος του Ολλανδοβελγικού ομίλου Ahold – Delhaize, με την μεγάλη διαφημιστική της καμπάνια που εγκαινίασε έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά για το τι πρόκειται....
να επακολουθήσει από εδώ και πέρα, εν όψει και της ολοκλήρωσης του deal Σκλαβενίτη - Μαρινόπουλου.

Η τηλεοπτική καμπάνια που έχει κατακλύσει τις οθόνες μας τις τελευταίες ημέρες, καλεί τους καταναλωτές να διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια ότι οι τιμές των προϊόντων που βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων της είναι «αληθινά χαμηλές», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σποτ. Η καμπάνια αυτή, που περιλαμβάνει περισσότερα από 300 βασικά προϊόντα και θα "τρέξει" για μεγάλο χρονικό διάστημα, "έχει ως κύριο στόχο να φέρει τους καταναλωτές των ανταγωνιστικών αλυσίδων μέσα το δίκτυο της ΑΒ και να διαπιστώσουν οι ίδιοι πως η αλυσίδα δεν είναι ακριβή", όπως υποστηρίζουν πηγές κοντά στη διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα με το capital.gr

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κίνηση αυτή "δεν συνιστά πόλεμο τιμών", και δεν συνδέεται με μείωση των τιμών ούτε με προσφορές. «Oι τιμές των προϊόντων μας είναι εξίσου φθηνές ή στα ίδια επίπεδα με αυτές του ανταγωνισμού», συμπλήρωσε. Παρ’ όλα αυτά σε κάποια από τα 300 προϊόντα οι τιμές προσαρμόστηκαν με τις τιμές του ανταγωνισμού, παραδέχθηκε η ίδια πηγή.

Ο επικεφαλής της METRO Αριστοτέλης Παντελιάδης, μιλώντας στο Capital.gr ήταν ξεκάθαρος για τις προθέσεις τις αλυσίδας του. "Η πολιτική μας είναι να είμαστε κοντά και να παρακολουθούμε τι κάνει ο ανταγωνισμός. Αν διαπιστώσουμε μείωση τιμών θα ακολουθήσουμε”, είπε. Για να συμπληρώσει "δεν θα είμαστε όμως εμείς εκείνοι που θα προκαλέσουμε τον πόλεμο”. Σύμφωνα με τον ίδιο "αν υπάρξει πραγματικός πόλεμος τιμών, αυτό θα πιέσει κυρίως τους μικρότερους παίκτες ενώ η πίεση αναπόφευκτα θα μεταφερθεί τελικά και στους προμηθευτές".

Κάτι που αντιλαμβάνονται οι προμηθευτές οι οποίοι περιμένουν τον λογαριασμό σε μια η αγορά που βρίσκεται σε φάση συγκέντρωσης και συνεχίζει να κινείται σε αρνητικό έδαφος. Τον Σεπτέμβριο η πτώση του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων διατηρήθηκε στο -7% με τις σωρευτικές απώλειες από τις αρχές του έτους μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου να αγγίζουν το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Ο πόλεμος τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Η Βρετανία αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα, (σ.σ. αν και πολύ δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με την Ελλάδα λόγω δομής της αγοράς και των περιθωρίων κέρδους που απολαμβάνουν οι Έλληνες λιανέμποροι σε σχέση με τους Βρετανούς), για το ποιοι ωφελούνται και ποιος πληρώνει το "μάρμαρο”.

Στην Βρετανία, ο πόλεμος τιμών έχει θετική επίπτωση στην τσέπη των καταναλωτών και στα μερίδια αγοράς κυρίως των Lidl και Aldi. Βέβαια ο πόλεμος δεν έχει μόνο κερδισμένους έχει και χαμένους. Στην κατηγορία των χαμένων είναι οι μικροί κυρίως προμηθευτές τα περιθώρια κέρδους των οποίων έχουν μειωθεί σημαντικά αλλά και η αγορά συνολικά, ο τζίρος της οποίας υποχώρησε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 100 δισ. λιρών για πρώτη φορά από το 2010.

economy365.gr