ΥΠΟΙΚ: Στην αντεπίθεση για τα σενάρια κατά του πλαστικού χρήματος

Συμφέροντα, που θέλουν να συνεχίσουν να λειτουργούν ανεξέλεγκτα σε καθεστώς ανωνυμίας αδιαφάνειας και ανομίας παρακάμπτοντας τους ελέγχους που προβλέπει ο νόμος για το πλαστικό χρήμα «φωτογραφίζει» το υπουργείο οικονομικών απαντώντας με σκληρή γλώσσα σε σειρά δημοσιευμάτων, που ζητούν την κατάργηση του νόμου 4416/2016....
 
Με βάση τα δημοσιεύματα "6000 επιχειρήσεις ( χωρίς κάποιο συγκεκριμένο κεντρικό φορέα εκπροσώπησης ) δεν θα μπορούν να εισπράξουν από αύριο 22 του μήνα να εισπράττουν λογαριασμούς ΔΕΚΟ τηλεφωνίας, ενέργειας επειδή το απαγορεύει ο νόμος για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών (4416/2016 ) που απαιτεί ηλεκτρονικές πληρωμές μόνο μέσω πιστοποιημένων δικαιούχων πληρωμών.
Μάλιστα τονίζουν ότι η απαγόρευση αυτή οδηγεί τους πάντες, να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, μέσω των τραπεζών, δημιουργώντας μονοπωλιακό καθεστώς στον κλάδο παροχής υπηρεσιών πληρωμών Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρίες αυτές να κινδυνεύουν με «λουκέτο» αφού τα έσοδα από την είσπραξη λογαριασμών αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του τζίρου τους".
Στην απάντηση του το υπουργείο οικονομικών ξεκαθαρίζει ότι καμμία διάταξη του νόμου για το πλαστικό χρήμα δεν απαγορεύει την πληρωμή λογαριασμών στα πρακτορεία πχ της ΟΠΑΠ ΑΕ, αλλά και άλλα σημεία πληρωμής.
Οι ανώνυμοι καταγγέλοντες, σύμφωνα με το υπουργείο οικονομικών προβάλλουν με αστήριχτα δημοσιεύματα, αιτιάσεις περί δήθεν απαγόρευσης της είσπραξης λογαριασμών (ΔΕΚΟ, τηλεφωνίας, ενέργειας κα) από πρακτορεία στοιχηματισμού , ενώ είναι γνωστό πως βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου αλλά και του νέου νόμου για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, τα πρακτορεία στοιχηματισμού θα συνεχίσουν απρόσκοπτα να εισπράττουν λογαριασμούς ενέργειας, τηλεπικοινωνιών κ.λπ., όπως άλλωστε κάνουν τόσα χρόνια.
Κύκλοι του ΥΠΟΙΚ τόνιζαν ο νόμος 4446/2016 για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, προέβλεψε μεταξύ άλλων και την υιοθέτηση ευρωπαϊκών κατευθύνσεων, για την απαγόρευση των ανώνυμων πληρωμών και την ανεξέλεγκτη διανομή ανώνυμου ηλεκτρονικού χρήματος.
Περνώντας στην αντεπίθεση σημειώνοντας ότι η εφαρμογή του νόμου, προφανώς ενόχλησε συγκεκριμένες ομάδες που δρουν μονοπωλιακά σε συγκεκριμένους ιδιαίτερα επικερδείς κλάδους υπηρεσιών, που έως τώρα ευνοούνταν από το καθεστώς ανωνυμίας πληρωμών.
Σχετικά με τον μονοπωλιακό καθεστώς στον κλάδο παροχής υπηρεσιών πληρωμών, το οποίο αναφέρουν οι ανώνυμοι καταγγέλλοντες το ΥΠΟΙΚ τονίζει ότι από τις 22 Δεκεμβρίου 2016 που τέθηκε σε εφαρμογή ο Νόμος 4446, απαγορεύεται η είσπραξη για λογαριασμό τρίτου εν γένει, από πρόσωπα που δεν είναι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών ή Αντιπρόσωποι τους.
Ωστόσο, σήμερα στην Ελλάδα, λειτουργούν νόμιμα βάσει του Μητρώου της Τραπέζης της Ελλάδος, περισσότεροι από 470 αδειοδοτημένοι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών μέσω των οποίων είναι νόμιμη η είσπραξη για λογαριασμό τρίτων. Σε αυτούς τους Παρόχους περιλαμβάνονται:
• 113 Ιδρύματα Ηλεκτρονικού Χρήματος από χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
• 347 Ιδρύματα Πληρωμών από χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
• 1 Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος με έδρα την Ελλάδα, και
• 9 Ιδρύματα Πληρωμών με έδρα την Ελλάδα.
Πλέον των 470 Ιδρυμάτων Πληρωμών και Ηλεκτρονικού Χρήματος, εισπράξεις λογαριασμών πραγματοποιούνται από το σύνολο των τραπεζών και των υποκαταστημάτων τους.
Είναι συνεπώς προφανές ότι το πλήθος παρόχων υπηρεσιών πληρωμών και των χιλιάδων σημείων Αντιπροσώπων τους, αποδεικνύει ότι ο ανταγωνισμός στον τομέα των υπηρεσιών πληρωμών λειτουργεί στην Ελλάδα εξαιρετικά, με βάση τις ευρωπαϊκές οδηγίες και το εθνικό κανονιστικό πλαίσιο.
Είναι προφανές ότι οι πιέσεις των συγκεκριμένων ομάδων συμφερόντων την επιθυμία τους να συνεχίσουν απρόσκοπτοι και εντελώς ανεξέλεγκτοι να πραγματοποιούν ανώνυμες πληρωμές για τις υπηρεσίες που παρέχουν, πέρα από κάθε πρόβλεψη ή έλεγχο βάσει του εθνικού ή ευρωπαϊκού πλαισίου σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου οικονομικών.